מַרִייְּקָה | עכשיו מה

ערב סולואים מאת סופיה גנדלמן וליה שרף

מַרִייְּקָה | עכשיו מה

מַרִייְּקָה / סופיה גנדלמן
אישה עם אקורדיון רוקדת את הסבתא האוקראינית שלה, עבודת הכפיים, הדבש והעוקץ. ברפיטטיביות נעה בין הדפוסים לקיום האורגני. מקיימת יחסים עם הכלי כדימוי ליחסים עם העולם. מותחת, נשענת, מגלמת. בשמלה תקופתית ומעוטרת, מנסה לחקור את השושלת הנשית שלה – דרך שבירה של טקסים תנועתיים ומחשבתיים, ועבודה עם משקל שלו של כלי נגינה סימבולי.

סופיה גנדלמן, רקדנית, כוריאוגרפית ומוזיקאית, מתעסקת במחול ופרפורמנס רב תחומי. גרה בירושלים. למדה באקדמיה למחול בירושלים. בוגרת הסדנא להכשרת רקדניםות בחיפה לשנת 2022. מייסדת קולקטיב חומר CMR לאומני מחול ופרפורמנס. מושפעת ולמדה מהאומניםות רוני חדש, איריס ארז, יסמין גודר, ענבל אלוני, ענת ועדיה, שלומית פונדמינסקי, ומיכאל גטמן. יוצרת עצמאית מאז שנת 2023. עבודותיה עלו במגוון במות – סדנאות הבמה, מחול שלם, תיאטרון הבית, סוזן דלל, טחנת הקמח בשער העמקים, ועוד. בנוסף, השתתפה עם עבודותיה גם במרחבים תלויי מקום, כמו מוזיאון יהדות איטליה, גלריה ברבור ועוד. סופיה מתעניינת בעבודה רב תחומית, שמשלבת מוזיקה ומחול. שפתה התנועתית נעה בין ריליס לטונוס. מתעסקת בשאלות אסתטיות, בדפוסים אנושיים וחייתיים, בגבולות השיגעון, קצוות היכולת של הגוף והנפש, ובהמרות של רגש לתנועה ואינטימיות על הבמה. בנוסף, במסגרת עיסוקיה המולטידיסציפלינריים, בשנת 2025 השיקה ספר שירה ראשון – ״אמריטה ושועלי נפש״, והוציאה אלבום שהפיקה, כתבה והלחינה – ״דובדבן בר״. יצירתה ״אבא ארך-רגליים״ קיבלה מענק מהפיס.

עכשיו מה / ליה שרף
הזיכרון של התנועה הזאת.
הזיכרון של התנועה.
הזיכרון שלה.
זיכרונה.
זכרונו.
הזיכרון שלו.
הזיכרון של המקום.
הזיכרון של המקום הזה.
במקום הזה כלום כבר לא כשהיה. אני מפחדת שעכשיו גם כבר עבר. נו טוב, ככה הזמן עובד מסתבר. אבל הו, מה יהיה?

היצירה נוצרה במסגרת התכנית לכוריאוגרפיה ב'כלים', בליווי תמי לבוביץ.
ליה שרף היא רקדנית ויוצרת מחול עצמאית. בבית הספר התיכון למדה במגמת תיאטרון, ולאחר מכן במסלול להכשרת רקדנים של ביכורי העתים. בוגרת התכנית הדו-שנתית לכוראוגרפיה בכלים. כיום היא עובדת כרקדנית ופרפורמרית עצמאית בתחומי המחול והתיאטרון, עבדה עם יוצרים שונים ביניהם ענבל אושמן, אודם רדאי, גל גורפונג, איריס ארז, איסק צ'וקרון, נעה מנור ועוד. ביצירותיה ליה מתעסקת במערכת היחסים שבין הגוף הפיזי לרגשי ובתבניות פיזיות.

 – האולם נגיש לכיסאות – אך אין מקום ייעודי לכסאות גלגלים

חזרה לעמוד הבית

דילוג לתוכן