הצלליות של אופליה

צללים אפלים הופכים לאורות - וטקסטים לנחמות. ...

הפרופורמרים גאים להציג:

הצלליות של אופליה

עם הפרופ'-ים.ות שולי לב-אלג'ם, גד קינר-קיסינגר ושמעון לוי.

סיפורו המופלא של מיכאל אנדה (שכתב גם את "הסיפור שאינו נגמר") מזמין התמודדות עם זקנה, חולשה ומוות כחוויה מתגמלת. אופליה נועדה להיות שחקנית, כמו אופליה של שקספיר בהמלט, אלא שקולה היה חלש. לכן הפכה ללחשנית בתיאטרון וכך הכירה היטב המון מחזות נהדרים. כשהיא מזדקנת, מושלכת לעת זקנה מדירתה מגיעים אליה צללים המבקשים את חסותה, והיא מאמצת אותם ובתמורה וכשהמצב מחמיר, הצללים מתגייסים לעזרה ואופליה מייסדת אתם תיאטרון נודד. הצללים משחקים ומציגים את מיטב יצירות הבמה. היא מדובבת אותם בלחישותיה. כאשר מגיע צל-מוות, היא מאמצת גם אותו בנדיבותה השלווה, וכל הצללים שלה הופכים לאורות.

למופע הקריאה ה"מוצללת" המקורי שלנו הוספנו קטע פיוט יהודי עתיק, פרוזה ודרמה מאת בקט ופינטר, שירים מאת יעל גלוברמן, אלזה לסקר שילר, אנטון שמאס וגד קינר-קיסינגר, צ'יזבאת של הברון מינכהאוזן ועוד… עם התמשכות המלחמה בחרנו בקטעים שיש בהם – אנחנו מקווים – לא רק מחאה אלא גם משהו מרפא, ושמנו אותם בפי צלליה של אופליה, כדי שישחקו לנו טיפה אופטימיות בתקופה קשה. בסוף ההצגה הצללים דווקא לא ימותו אלא יהפכו לאורות, ישתחוו לקהל, חיים ומוארים, כי בתיאטרון לא מתים באמת.

 

ביקורות

אמצע הלילה. לא אתאפק. נפלא ומופלא. ליבי מנתר משמחה. העיבוד-בימוי, הטון הוודבילי שעניינו מוות, מעולם לא שמעתי אתכם כל כך מלאי חיים, צלולי קול ועדיני נפש בבת אחת. סימפוניה מרפאת
שרית פוקס, עיתונאית תרבות-תיאטרון
ההצגה הייחודית “הצלליות של אופליה” מגיבה למציאות, מכבדת את הטקסט ומבליטה אותו, ומכבדת ומעריכה את הצופה
חגית בת-אליעזר, אתר "יקום תרבות", 8.3.24
היה מרהיב! מרגש, נוגע עמוקות ללב, חכם, עם הומור, והומור עצמי וטקסטים נפלאים וערוכים בחוכמה רבה. והביצוע... כל כך הרבה אינטליגנציה הייתה על הבמה, כל כך הרבה עומק וכל כך הרבה רצינות! כאב לי, הרגיז לי, דגדג והצחיק, והכל בערך בו זמנית... נפלא!
ליטל פורת, מחזאית, סופרת ומתרגמת
נהניתי מאוד מהמופע. הרעיון לשזור בטקסט מוביל יצירות קלאסיות וליצור טקסט חדש הניב תוצאה מרשימה. היה מסקרן לעקוב אחרי הבחירות. הרצף ,הקצב והקולות של שלושתכם יצרו אינטימיות נעימה . אז תודה
פרופ' ש. [שפרה שינמן], אוניברסיטת חיפה
פרויקט מרשים, ואני צופה לו פוטנציאל עצום לדיונים ספרותיים. ברכות. על... הצללים גדושי החיים
תגובה של עליק ותיקאי, במאי – הטלוויזיה הלימודית
דילוג לתוכן