פסטיבל פלורסנט | ערב משותף BARELY + מאצ'ו מן

BARELY - יסמין גריב ומאצ'ו מן - אורין...

יסמין גריב // BARELY

2 נשים. חישוק. אוויר. אדמה. כוח. קונפליקט. תלות. רעש. חמלה. מאבק. תשוקה. כאב. היכרות. קושי. בקושי. Barely.

2 עולמות. מחול. קרקס. תנועה. פעולה. שחרור. החזקה. תלייה. האחזות. שיתופיות. התנגדות. פגיעות. קרבה. קושי. בקושי. Barely.

2נשמות. כואבות. מתמסרות. מתאבלות. מחלימות. מצטמצמות. נתקעות. נאחזות. משתחררות. נעזרות. נפגשות. קושי. בקושי. Barely.

"Barely" מאת יסמין גריב הוא דואט מחול עכשווי המבוצע על חישוק אווירי. יסמין, רקדנית מקצועית, ורותם, אמנית אקרובטיקה אווירית, יוצרות יחד שפה תנועתית משותפת המתנהלת בין האוויר לקרקע, בין מגבלה לשחרור. המופע חוקר את המתח שבין עוצמה לשבריריות, כשהן נעות בין השענות לתלות, בין כאוס שקט לסערה, ויוצרות מרחב טעון שכולו תנועה ומאבק פנימי.

*היצירה נוצרה במסגרת תכנית מנטורינג 1X1 מטעם בית יעל- בית ליוצרי מחול ופרפורמנס עצמאים בירושלים והמחלקה למחול בעריית ירושלים

מאצ'ו מן // אורין יוחנן

איך זה להיות אישה?" שאל פעם יהודה עמיחי וענה לעצמו- "איך זה לחוש ריקנות בין רגליים…". 

ביצירה "מאצ'ו מן" שואלת היוצרת איך זה להיות גבר? איך זה מרגיש להנות מזכויות ופריווילגיות? איך לגלם בגוף ובנפש את הצורך לשמור על פאסון, עוצמה, וטריטוריאליות? איך זה מרגיש להסתובב בעולם עם כתפיים רחבות וכל כך הרבה בין הרגליים…?

בעת בה נדמה ששני המינים נפלו קורבן לתפקידי מגדר והגדרות חיצוניות, בה כולנו מבולבלים מהציפיות החברתיות עמוסות הסתירות והרחקה מהקשבה פנימית. שתי רקדניות לובשות על עצמן את המושג מאצ'ואיזם, מתוך חוויות שנצרבו בבשר לצד הסטראוטיפים הקשורים בגבריות מאצ'ואיסטית ורעילה. הן יוצאות לדו קרב שמקבל תפנית בזכות ולא בגלל מי שהן. מאצ'ו מן בוחנת איך זה להיות בנעליים של המין החזק ותוהה איזה אלטרנטיבות יש לנו? איזו נפש מסתתרת שם, מאחורי הפגיעות, ההקטנה והאיום התמידי שחשה וחווה אישה במרחב מאצ'ואיסטי?

 *היצירה נוצרה בתמיכת משרד התרבות והספורט

– האולם נגיש לכיסאות גלגלים (גדלי המעלית בהצהרת הנגישות בתחתית העמוד)

דילוג לתוכן