היהודים אשמים בכל/The Archive Vo.2

מופע שהוא מסע במרחב מחורר של פוסט זיכרון.

כאשר האדם האחרון שזוכר הולך מאיתנו מה נותר?

במופע יחיד מצחיק ומטלטל נטע פולברמכר מארחת את הקהל בחדרי ״הארכיון״ של הזיכרון והשיכחה שם היא מלקטת, חושפת, ומקטלגת פירורי מידע ופרטים מתוך ההיסטוריה של משפחתה בברלין ובפרנקפורט, לפני מלחמת העולם השנייה.

״הארכיון Vo.2/היהודים אשמים בכל״, הוא סדרה של אירועים המתרחשים במרחב מחורר של פוסט-זיכרון; רסיסי מיידע, ודמויות שמתחברים לרגע ושוב נמחקים…מרחב מטלטל ומתעתע שמעלה שאלות ותהיות על דרכו של זיכרון, ועל זהות ושייכות. יש בארכיון האישי – לאומי הזה, דיאלוג מודע, וארוך טווח בין מה שהיה, שישנו ושיהיה. זהו איננו עיסוק ״טרחני״ בחקר העבר אלא מפה שמסומן בה עיגול אדום שבתוכו כתוב: ישראל 2024/2023, וגרמניה 1933-45. משם לפה ולאן עכשיו? דווקא כאן ועכשיו, בזמן המלחמה ובעיצומו של משבר רב שכבתי הנוגע בכל רובד של חיינו, שאלת הזיכרון ומשמעותו הופכת לחשובה ודחופה יותר. ״הם לא כאן והם גם לא יבואו… אין כאן כלום, אין כאן שום דבר בשבילכם. זה רק החדר הזה, ואתם ואני… והם לא כאן… והם גם לא יבואו.״

 

– האולם נגיש לכיסאות גלגלים (גדלי המעלית בהצהרת הנגישות בתחתית העמוד)

 

 

ביקורות

המופע "״הארכיון/היהודים אשמים בכל" מאת ובביצוע נטע פולברמכר הוא סולו מרגש, מצחיק ומטלטל שמתרחש בחדר ארכיון.
נירה פרי, סלונה
התנועה משלימה את הסיפור המשפחתי, ממחישה אותו ומדגישה את הרגשות, שבין ה'מוצגים' השונים, אשר מפורטים במספרים ואותיות, כפי שסימנו הנאצים את מסמכיהם ואת קורבנותיהם, כפי שהייקים, להבדיל, מסדרים את חפציהם ומנהלים את חייהם.
אביבה, בילוי נעים
במופע דוקו-דרמה שמחבר בין זיכרון לשכחה ובין האישי ללאומי, "הארכיון Vo.02" מציג עבודה מצוינת של פרפורמנס, מוסיקה, תיאטרון ומחול המעלות הרהורים לגבי עתידנו
שרה פלד, מגפון
״הם לא כאן והם גם לא יבואו. אין כאן כלום, זה רק החדר הזה, ואתם ואני, והם לא כאן…״, מדגישה נטע במהלך המופע, ומרעידה את הלב המרוסק, המתגעגע.
בת ארז יוגב , זמן קיבוץ
דילוג לתוכן